Föreningen

Brf Vilan 10 utgörs av hörnfastigheten Vilan 10 som uppfördes 1936, med adresserna Roslagsgatan 27 och Frejgatan 16. Föreningen innefattar 43 bostadsrättslägenheter, 4 hyreslägenheter samt 6 lokaler med hyresrätt. Föreningen bildades år 2001 och förvärvade fastigheten år 2008.

Fastigheten är välskött och genomgick 1997/1998 en omfattande renovering då tak, fasader, stammar renoverades.

Den ekonomiska förvaltningen ombesörjs av Nabo AB.

- GDPR, behandling av personuppgifter Brf Vilan 10, 2019 (pdf)
- Mäklarinformation 2020 (pdf)
- Årsredovsingar (länk)

OMRÅDET
Vasastans myller av krogar och restauranger står till buds direkt utanför dörren. Goda rekreationsområden finns i Vanadislunden och Hagaparken. Promenadavstånd till Odenplan och vidare in mot City. Denna del av Stockholm har snabbt blivit mycket populär pga det stora utbudet av trevliga restauranger. Här finns några av Stockholms populäraste restauranger, ex Tarantino, Ett Hundra Ett, Ramen Ki-Mama, Clas på hörnet och Sibiriens Soppkök. Närheten till grönska och natur är en annan faktor som gör området mycket populärt. Vid Brunnsviken finns såväl bad som kanotuthyrning.

KOMMUNIKATIONER
Kommunikationerna är mycket goda i området. På gångavstånd finns Tekniska Högskolans tunnelbanestation som tar dig in till T-centralen på 5 minuter. Åt andra hållet ligger Rådmansgatans tunnelbana - vilken tar dig till Fridhemsplan på 4 minuter. Således finns tillgång till såväl den gröna som den röda tunnelbanelinjen. Buss 4 tar dig till Hornstull via Västerbroplan. Invid porten avgår buss 50 som tar dig till Odenplan, Centralen, Gamla stan och vidare mot söder. Med bil tar ni er lätt ut ur stan med smidig access via Roslagstull.

Se flikar till vänster för mer information.
- Styrelse
- Föreningsstämma